sábado, 15 de septiembre de 2007

The Illegitimate Use of Trade Symbols as an Infringement of the Unfair Competition Law in Colombia

I uploaded at the SSRN a paper on trade symbols and unfair competition in Colombia. The paper will be published by the end of this year, any comment will be well received. Download the paper at: http://ssrn.com/abstract=1007573
Juan D.
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Title: "The Illegitimate Use of Trade Symbols as an Infringement of the Unfair Competition Law in Colombia"

Authors: Alfonso Miranda L. and Juan D. Gutiérrez

Abstract: The reputation of a firm in the market is identified by the customers through symbols that convey information about the quality of the products, such as trade names, trade marks and other trade symbols. Companies invest important resources to build a good reputation regarding its products and services; hence, the strength, significance and recognition of trade marks, trade names and corporate names are important assets for a firm in any market. The objective of this document is to explain the protection of trade symbols in the Colombian legislation and case-law. The document focuses on the protection of trade names, corporate names and the names of commercial premises and the prohibition –by the Unfair Competition Law- of two specific unfair competition types: likelihood of confusion and profit from another's reputation.

Keywords: trade symbols, trade names, corporate names, unfair competition law, intellectual property rights, likelihood of confusion, profit from another’s reputation

JEL Classification: K2
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Resumen: La reputación de una empresa en un mercado es reconocida por los consumidores a través de símbolos, que transmiten información sobre la calidad de los productos, tales como los nombres comerciales, las marcas y otros signos distintivos. En efecto, las compañías invierten importante recursos para construir una buena reputación en relación a sus productos y servicios. En este sentido, la fuerza, significado y reconocimiento de marcas, nombres comerciales y las denominaciones sociales son activos muy importantes para las firmas en cualquier mercado.

El objetivo del presente documento es presentar la protección a los signos distintivos en la legislación y jurisprudencia Colombiana. El texto se enfoca en la protección jurídica del nombre comercial, la denominación social y los nombres de los establecimientos comerciales y de la prohibición, en virtud de la Ley de Competencia de Desleal, de dos actos de competencia desleal: actos de confusión y explotación de la reputación ajena.

Palabras clave: signo distintivo, nombre comercial, denominación social, ley de competencia desleal, derechos de propiedad intelectual, actos de confusión y explotación de la reputación ajena

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